6 nejlepších fotografických reklam
Pracovat v marketingu znamená mimo jiné orientovat se ve světě reklam. Fotoaparáty jsou v tomto ohledu spotřební zboží jako každé jiné, náš vztah k nim je však mnohem osobnější. Proto jsem pro vás vybral šestici reklamních videí, které mě osobně nejvíce nadchly.
Reklama nás obklopuje. Nikdy v historii lidstva na nás neútočilo víc vjemů, více informací a více reklamy než nyní. Odlišit se od záplavy konkurentů je velice těžké. Následujících šesti reklamám se to však podle mě povedlo na výbornou, mají v sobě vždy „to“. Tedy to něco, co mě nutí podívat se na reklamu znovu, těšit se až ji zase uvidím v televizi.
6. Žádný expert – Panasonic
První video z výběru je tak trochu střela do vlastních řad. Přestože jsem přesvědčen, že reklama v tomto případě dost klame a že žádná z prezentovaných fotek nebyla pořízena na automatický režim, velmi se bavím situací, kterou jsem párkrát sám zažil – pseudoodborníci řeší technické parametry, umělec sám v prvé řadě duši fotky, krásnou scénu, zachycení momentu.
5. Kuře – Fujifilm
V tomto případě Fujifilm velmi trefně vysvětlil, jak funguje stabilizátor ve foťáku. Líbí se mi, jak vlastně každý pochopí, o co jde, přestože o technických parametrech daného zařízení nemá páru. Navíc video nepostrádá dostatečnou dávku humoru a nadsázky.
4. Ashton Kutcher na svatbě – Nikon
Využít celebritu na prodej je trik starý jako reklama sama. Tentokrát hraje hlavní roli Ashton Kutcher a dominuje se svým Nikonem celou svatbu. Zbožňuji, jak spot reflektuje moje zkušenosti – když mám foťák v ruce, jde všechno ostatní prostě stranou. Nemluvě o výsledném „áááách“, když lidem ukazuji, co jsem právě vyfotil. Ten zvuk je nejvyšším oceněním, drogou a jedním z těch momentů, proč fotografii miluji.
3. Příběh PEN – Olympus
Video k oslavě padesátin modelu PEN značky Olympus je unikátní hlavně zpracováním. 60 000 fotek, 9 600 z nich bylo vyvolaných, aby se stalo objektem pro závěrečných 1 800 snímků. Ty pak byly bez jakékoliv postprodukce dány do jednoho stop motion videa. Krásná pocta legendárnímu modelu PEN.
2. Inspirován – Canon
Na druhém místě se v mém soukromém žebříčku umístila společnost Canon, s jednou z jejich posledních reklam. Byl jsem „Canoňák“ a upřímně mě dost mrzelo, že Canon má hrozně nudné reklamy. Oproti jejich největšímu konkurentovi to byla opravdu bída a jsem rád, že si napravili reputaci tímhle videem. Protože fotografie je vášeň, při níž jde bezpečí sem tam stranou.
1. Jsem – Nikon
V mých očích zřejmě nemohl vyhrát nikdo jiný. Nikonu má svůj marketing minimálně o jednu úroveň výš než zbytek jmenovaných. I AM NIKON je naprosto geniální, silné a hlavně všespojující. Stačí vidět tu žlutou a víte na čem jste, filmové zpracování této reklamy a asi třiceti jejich mutací je prostě výborné. Absolutní vítěz, podvědomě možná další z důvodů, proč jsem přešel z Canonu na Nikon.
To je můj výběr, samozřejmě můžete mít jiné favority, od reklamy na Sony s „zonerovskými“ pacičkami, po reklamu na focení neposedné rodiny novým telefonem od Samsungu. Jednotlivé společnosti se předhánějí v kreativitě a mě to moc baví. Které reklamy s fotografickou tématikou baví vás?