Vytvořte halloweenskou pozvánku na párty nebo banner pro vaši akci
Pořádáte párty se strašidelným tématem Halloweenu a potřebujete poslat stylovou pozvánku? Nebo chcete upozornit na probíhající slevy a akce na vašem webu poutavým bannerem? S tím vám rychle pomůže Zoner Photo Studio X.
Poutavý banner nebo pozvánka vždy více zaujmou, když obsahují nějaký lidský faktor a nejlépe váš vlastní. Zahrňte sebe jako kreativní prvek do svých bannerů a vytvořte grafiku, která svým obsahem řekne více než tisíc slov.
Zahrňte lidi do pozvánky
Vaše pozvánka bude mít zaručený úspěch, když do ní vložíte svou fotku, kterou zajímavě vyřežete nebo upravíte.
Jak na to krok za krokem
1. Fotku si nejdříve upravte podle svých představ v modulu Vyvolat. Upravte Expozici, vylaďte Světla, Stíny, Kontrast, a pokud je potřeba vyretušujte nedokonalosti. Nezapomeňte upravit Barvy a jejich živost.
2. Upravenou fotku otevřete v modulu Editor a nad seznamem vrstev klikněte na volbu Úpravy – Upravit – AI Odstranit pozadí. Vyberte možnost Nastavit pozadí jako masku vrstvy, protože budeme s maskou dále pracovat.
3. Vložte novou vrstvu s barevným pozadím, které se vám hodí do pozvánky. My jsme vybrali černou, protože jde o párty se strašidelnou tématikou a hodí se nám k pozadí použité fotky.
4. Upravte velikost vrstvy s fotkou. Nyní můžete pomocí Štětce v Kreslících nástrojích vyladit různé detaily, které se vám ve výběru nelíbí nebo je naopak chcete z původní fotky ponechat. Bílou barvou do výběru přidáváte a Černou barvou z výběru mažete.
5. Do naší pozvánky vložíme rámeček, kterého se bude postava držet.
My jsme ho jednoduše vložili v nové prázdné vrstvě pomocí Nástroje pro práci s výběrem. Klávesou CTRL (odečtení výběru) a tahem myši jsme vyznačili oblast vně rámečku. Vybranou (vnější) oblast vyplníme barvou pomocí plechovky v Kreslících nástrojích. Po dokončení nezapomeňte výběr zrušit pomocí klávesy Esc.
6. Vyladíme velikost postavy a natočení. My si upravíme detaily okolo rukou držících rámeček přímo v masce s postavou.
7. Text přidáme pomocí +Přidat vrstvu > Přidat text nebo přes Nástroje pro vkládání objektů. Každou větu vložte jako novou vrstvu. Můžete tak jednotlivé části textu libovolně upravovat, posouvat je, měnit jim velikost nebo je otáčet.
Do pozvánky či banneru můžete pomocí vrstev přidat další různé piktogramy i obrázky bez pozadí. My jsme přidali i pár hvězd pomocí Efektových nástrojů.
Zkontrolujeme, že je vše v pořádku a bez chyb a máme hotovo. A takto můžete postupovat i při tvorbě banneru do vašeho mailu nebo na web.
Pravidla pro dobrý design:
Při vytváření pozvánek, bannerů nebo jiných materiálů, které posíláte svým blízkým či zákazníkům, je dobré držet se několika pravidel, která váš design posunou na vyšší úroveň. Pojďme si je zopakovat:
1. Neutrální (prázdná) místa
Chcete lidem říct vše, a my to chápeme, ale méně je někdy více. Prázdnými místy dodáte vzdušnost a současně důležitost těm textům či obrázkům, které to potřebují.
Věděli jste, že podtržení a čáry zhoršují čitelnost textu?
2. Kontrast
V tomto případě, tedy pro účely textových návrhů, myslíme obecný kontrast. Správně zvoleným kontrastem nejen mezi barvou, ale i velikostí nebo různými tvary dokážete sdělení vhodně zvýraznit.
3. Rovnováha
Nebo také balanc. Své návrhy vytvářejte tak, aby mezi sebou text i ostatní vložené prvky byly v rovnováze a nic výrazně nevyčnívalo nebo se nerušilo.
4. Proporce
Úzce souvisí s předešlým pravidlem. Všechny prvky, ať už fotky, nadpisy, doplňkové texty, či obrázky by vůči sobě měly být proporčně v rovnováze.
5. Hierarchie
V rámci tohoto pravidla si ujasněte, které sdělení je pro vytvořený materiál nejdůležitější a tomu dejte největší váhu. Můžete pro něj zvolit vyšší kontrast nebo zvolit umístění do třetin či zlatého řezu. Jednoduše, to nejdůležitější musí vypadat nejdůležitěji.
Věděli jste, že VERZÁLKY SNIŽUJÍ ČITELNOST TEXTU? Ano, je to tak, verzálky snižují čitelnost.
6. Opakování a jednotnost
Vašemu designu bude jistě slušet stejný formát nadpisů nebo barvy obrázků. Design, ve kterém pozorovatel nachází sjednocující prvky, počínaje fontem, barvou nebo obrázkovým tématem, které se pojí k hlavnímu sdělení, vede k pochopení. A opakování jednoduše funguje jako posílení myšlenky.
7. Rytmus
Jedna, dvě, jedna, dvě… Ano, pravidelný rytmus vyvolává v divácích klid. Mají pocit, že přesně chápou, co jim chcete říct. Takže, třeba stejně velké prvky budou vypadat dobře, když budou ve stejné vzdálenosti od sebe.
8. Vzor
Zde můžeme zmínit například minimalismus a jeho opakující se vzory, které dodávají obrazům klid, mohutnost, ale i pocit luxusu.
9. Pohyb
U tohoto pravidla myslete na to, kam vedete diváka, resp. jeho oči. Kam chcete, aby se lidi dívali? Když na svou pozvánku umístíte člověka, který kouká ven z pozvánky, diváci půjdou za jeho pohledem.
Pokud se modelka dívá na text, vede k němu pozornost i diváka.
Pokud se modelka dívá ven z pozvánky, obsah nebude mít dostatek divákovy pozornosti.
10. Rozmanitost
K předchozím pravidlům nezapomínejte i na rozmanitost. Ta vytváří vizuální zajímavost celého designu. Váš návrh nemusí být jako osnova do školy, buďte kreativní. Nebojte se použít veselé fotky, piktogramy i text, který pobaví nebo připomene nějakou humornou situaci.
11. Zarovnání
Když se řekne zarovnání, mnoho lidí jako první asi napadne vycentrování na střed obrazu. Ale pozor, v designu se pro text doporučuje zarovnání zleva doprava. Vysvětlení je jednoduché, tento způsob zarovnání je pro lidské oko nejpřirozenější.
Stáhněte si Zoner Photo Studio X na 7 dní zdarma s plnou podporou všech funkcí a vyzkoušejte si vytvořit svou vlastní pozvánku na akci nebo reklamní banner.